نحوه ايجاد و استفاده از Clipping ماسك در فتوشاپ
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

ماسك در فتوشاپ, ماسك لايه‌ها

مبحث ماسك لايه‌ها در فتوشاپ يكي از مباحث جذاب و بسيار كاربردي در زمينه طراحي حرفه‌اي است و فردي كه با ابزارهاي فتوشاپ آشنايي كامل يافته، بتدريج نياز به استفاده از اين فرامين را احساس مي‌كند و متوجه خواهد شد طراحي حرفه‌اي بدون استفاده از ماسك‌ها بسيار سخت و دشوار است. ماسك‌ها را در فتوشاپ مي‌توان در سه گروه ماسك سريع، ماسك لايه و Clipping ماسك بررسي كرد. از مزاياي استفاده از ماسك‌ها در فتوشاپ مي‌توان به سرعت در انجام امور، به دست آوردن اشكال دلخواه از تصوير مورد نظر بدون تخريب آن و ويرايش و تغيير تصوير در هر زمان دلخواه اشاره كرد. در اين شماره قصد داريم درباره Clipping ماسك صحبت كنيم و با يك پروژه عملي، عملكرد آن را روي تصاوير نشان دهيم.

حتما تا به حال تصاويري را ديده‌ايد كه داخل يك شكل خاص يا متن ديده مي‌شود و شايد به اين نكته فكر كرده‌ايد چگونه....



چگونه cmos مادربرد را ریست کنیم؟!
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

چگونه cmos مادربرد را ریست کنیم؟!

 


رایانه ، تمام تنظیمات خود را در Cmos ذخیره می کند. این تنظیمات شامل اطلاعات روی دیسک های سخت که نصب کرده اید ، سرعت پردازنده و نوع و سرعت حافظه رم سیستم است. هنگامی که سخت افزار جدیدی را نصب می کنیم و به مشکلی بر می خورید. ممکن است اطلاعات روی Cmos خراب یا منسوخ و قدیمی باشد. در این حالت ممکن است تغییراتی را به تنظیمات سخت افزاری اعمال کنید که پس از آن رایانه شما قادر به استارت کردن نباشد.....



نحوه ساخت کانکشن پرتابل درمحیط ویندوز
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

نحوه ساخت یک کانکشن پرتابل در محیط ویندوز

 

همان‌‌طور که می‌‌دانید در محیط ویندوز برای اتصال به یک شبکه خاص نظیر اینترنت، بایستی یک کانکشن (Connection) ساخت و از طریق آن به شبکه مورد نظر متصل شد. هنگامی که شما کانکشن را توسط ویندوز می‌‌سازید، کانکشن در قسمت Network Connections قابل دسترسی است. حال فرض کنید می‌‌خواهید این کانکشن را کپی کرده و در یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. چنین چیزی امکان‌‌پذیر نخواهد بود. چاره این کار، ساخت یک کانکشن پرتابل (Portable) یا قابل‌‌حمل است. به طوری که بتوان آن را کپی کرد و در هر محلی استفاده نمود. در این ترفند به معرفی نحوه ساخت یک کانکشن پرتابل در محیط ویندوز XP، ویستا و 7 خواهیم پرداخت.

 

برای این کار:....



چگونگی ایجاد پسورد برای محافظت از پوشه ها
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

چگونگی ایجاد پسورد برای محافظت از پوشه ها

 


آیا شما به طور مشترک از یک کامپیوتر استفاده می کنید و می خواهید پوشه هایتان امنیت بیشتری داشته باشند؟

برای ایجاد پسوردی که از پوشه ها محافظت می کند دو روش وجود دارد.

روش اول: اگر شما برای نام کاربری خود پس ورد دارید می توانید از این پس ورد برای محافظت از پوشه های خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت روش زیر را دنبال کنید:



فعال کردن نمایش پنجره‌‌ی تأییدیه‌ حذف در ویندوز 8
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

 

ویندوز 8, ترفند ویندوز 8, حذف در ویندوز

 

در صورتی که در محیط ویندوز 8 اقدام به پاک کردن یک فایل یا یک پوشه کنید خواهید دید که بر خلاف نسخه‌های قبلی ویندوز، پنجره‌‌ی تأییدیه‌ حذف نمایش داده نمی‌شود و فایل یا پوشه بدون تأیید شما راهی سطل آشغال ویندوز می‌شود. در این ترفند به معرفی نحوه فعال کردن نمایش پنجره‌ تأییدیه‌ حذف در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا بر روی آیکن Recycle Bin در صفحه دسکتاپ ویندوز راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.



تقلب در نمره سیستم در ویندوز 7
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

 

سیستم, آموزش کامپیوتر, ترفند ویندوز 7

 

در ویندوز 7 ابزاری به نام Windows Experience Index وجود دارد که پس از آزمایش و بررسی قدرت قطعات سخت‌افزاری نصب شده بر روی کامپیوتر و کارایی نرم‌افزاری هر یک، نمره‌ای بین 1 تا 7.9 برای سیستم تعین می‌کند. برای مشاهده این نمره، می‌توانید پس از ورود به منوی Start بر روی Computer راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی باز شده در قسمت System و در جلوی عبارت Rating امتیاز سیستم درج شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی جالب بپردازیم که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید این نمره را تغییر دهید و نمره‌ی دلخواه خود را در این قسمت نمایش دهید. به نوعی می‌توانید در این نمره تقلب کنید و به دوستان خود نشان دهید که نمره‌ی سیستم شما 7.9 (حدأکثر امتیاز) است!

 

بدین منظور:
ابتدا در Computer وارد پوشه‌ی زیر شوید:

 

C:\Windows\Performance\WinSAT\DataStore



ترفندهای جیمیل مخصوص حرفه ای ها
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 


در سال 2004 میلادی، جیمیل تعریف تازه‌ای از سرویس ایمیل تحت وب را مطرح کرد، سرویس پست‌الکترونیکی مبتنی بر وبی که ظاهری ساده، سبک و دوست داشتنی داشت و با آن یک گیگا بایت فضای مجانی، جواب دندان شکنی به تمامی رقبا داده بود.

 

حال، فضای این سرویس ایمیل، ده برابر شده و توانسته میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به سمت خود جلب نماید. حتی اگر هر روز هم از جیمیل استفاده می‌کنید، هنوز برخی از جوانب امر بر شما پوشیده است و بسیاری به ترفندهای استفاده از این سرویس پستی آشنایی کافی ندارند. به کمک این ده ترفند قادر خواهید بود تا به یک کاربر حرفه‌ای جیمیل بدل شوید.
 



7 قابلیت چشمگیر ویندوز 8
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۱- معرفی رابط کاربری جدید در صفحه ی نمایش انتقال فایل
در ویندوز ویستا/۷ شما قابلیت این رو نداشتید که سرعت دقیق کپی را با جزئیات مشاهده کنید یا بتوانید فرایند کپی را Pause کنید ولی در ویندوز ۸ این قابلیت برای شما فعال هست همچنین وقتی شما با Error مواجه می شوید فرایند کپی متوقف نخواهد شد بلکه ادامه خواهد داشت و در آخر لیست Error ها و فایل هایی که کپی نشده است به شما نشان داده خواهد شد.